Snart slut

På helgen. Varför ska helgerna gå så fort??
Ifredags fick jag ett samtal från Mattias, han hade fört in i en annans bil bakifrån på Ölandsbron. Han hade vattenpasset mellan säterna, dden åkte fram vid växelspaken. Mattias skulle flytta vattenpasset till passagerar sidan, tittade upp innan och sen tittade ner i 1,5 sekunder, fick tvärnita när han hade tittat upp. Han svägde ut på vänsterfilen, krockade med bilen framför. Smällen tog på passagerarsidan på volvon och på bilen framför hans vänstersida. Bilarna var snyggt billplattad. En bärgningsbil kom och fick bärga bort bilarna. Tur att Mattias var själv i bilen, det händer inget med förarna som körde, tur det. Mattias och jag har pratat om detta det finns många OM, hade han inte varit i Nybro och jobbat så hade detta inte hänt. (kom bara på en)

Vi har fått låna min svägerskas bil i helgen, fast hon vill ha tillbaka den imon. Hon ska till doktorna då. Jag erbjöd mig att passa hennes 2 månaders bebis. Hoppas att jag få det me... Är såååå sugen på en till... Då få jag testa på att ha 3 barn =) Det kommer nog att gå hur bra som helst.. =)

Det "positiva" med krocken är att vi måste skaffa oss en ny bil. Det går inte att köra med volvon och jag tror inte att dom lagar den. Passagerar kudden löstes ut och motothuven var som ett V. Mattias tror inte att dom kommer att laga bilen, vi funderar på att skrota den och köpa en "ny"...

Svägerskan ringde vi få låna bilen ett par dagar till.. Mycket snällt!!!!!! Vi skulle höras av senare om vi ska komma till henne imon... Håll tummarna...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0