Mini julafton

Idag åkte jag och barnen till Nybro och hade en liten mini julafton. Vi kommer inte att träffas nått i jul, lite tråkigt.
Fy fan vad kallt det är idag, -15 grader. Snö har det kommit också, mycket härligt men jag tycker inte om att bli blöt och frysa. =) Skulle vilja åka bort och bara ha det bra.

Igår kom Mattias hem efter 1 timmes jakt, Findus hade fått två sprätt. vet inte vad det var som hade hänt men tydligen ett vildsvin som hade sprättat upp två jack på Findus, ett på svansen och ett vid armbågen. Vi 22:00 fick vi åka till Läckeby djursjukhus, benet hade svulnat till dubbelt så stot än vad hans friska ben är. Och jag som aldrig bruka dricka på helgen, men igår tog jag mig en cider och vi fick bege oss. Hundkräk. Mattias hämtade honom idag vid 14:20. Billig helg!!!!!! 9 stygn vid armbågen och 15 på svansen, dom har rakat svansen så det ser ut som en råttsvans. Äckligt!!!! Men men han lever fortfarande.
Alfons är en liten j*vel, jag har gjort en fin krans som man sätter på dörren. Hur hel är den nu??!!! Det är inte mycket grejer kvar på den iaf... Han ställer sig upp på dörren och sen sliter han ner dom på tappan och biter sönder grejerna. Man kan inte ha nått i detta hus, allt går bara sönder.

Är så sugen på en bebis!!!! Undra om det går att övertala Mattias till en till??? =) Fast om 2 år..

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh stackarn..hoppas han mår bra i alla fall, det är det viktigaste även om det är sura pengar! Har ni hundarna försäkrade?

Kram=)

2009-12-21 @ 08:44:14
URL: http://helenabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0