Julen över

Jaha då var julen över. Och man har jobbat hela helgen, har bara ikväll kvar sen är jag ledig i två dagar.

23/12 Onsdag.
Jag fick ju då som sagt en glad överraskning på mitt konto, så jag köpte mig en ny mobil det blev en sony ericsson aino. Fast Mattias vet inte om det än, eller jag har inte sagt det iaf. =) Ska snart göra det. =)
Mattias ringde mig på jobbet och frågade vad Alfons hade gjort idag, han har ett sår. Det ser ut som om nån har tagit tag i pälsen och slitit till. Ett öppet sår, man ser huden på magen. =) en olycka kommer aldrig ensam, så nu är båda münsterlanderna skadade. Skit kul!!!! Lagom till jul.

24/12 Julafton
vid halv 3 åkte vi till min morbror och firade jul. Vi åt och hade trevligt, tomten kom och gav paket. Tindra var lite rädd för tomten först. Hon har ju inte sätt nån tomte innan. När tomten knackade på dörren så var det mörk sen tände mig morbror lampan och då såg hon bara ett tomteansikte, hon grät lite då =) Efter en stund tuffade hon till sig och gav tomten julklappar så han kunde läsa på paketen. Vi var hemma rund 00.

25/12 Juldagen
Tuva lekte med sina julklappar och spelade spelen hon hade fått. Jag började läsa lite i min nya bok, andra boken med Stephanie Meyer, "När jag hör din röst". Jobbet ropade, jag hade ingen lust alls att jobba men det var bara till att bita ihop och jobba.

26/12 Annandagen
När vi hade gjort oss iordning så åkte vi till mediamark och köpte oss ett wii. Så nu har man det med =) Tuva, Mattias och jag spelade lite innan jag åkte till jobbet. Vi spelade bowling och jag VANN!!!!!!! =) Mattias och Tuva fortsatte spela men då blev det golf och Tuva vann över Mattias. haahaha, vad barn lär sig snabbt. Jag tänkte att jag skulle köpa ett fitness spel som man kan träna hemma. Det lär inte bli av att man ta sig till gymet eller ut och gå med två barn hemma. Och nu när det är så mörkt med, jag är mörkrädd. Men det blir nog bättre till våren och sommaren. Då jäklar ska det bli motion av det. hahaha..

27/12 Söndag
Idag jobbar jag min sista kväll för denna veckan. Sen är jag ledig i två dagar och jobbar två sen ledig tre. =) Mattias är och jagar nu, men han skulle komma hem runt 12, för hans föräldrar ville att vi skulle komma dit en stund. Jag börjar jobba vid halv 4. Tuva tjatar på mig att vi ska spela, få väl ta och göra det en stund. Så hon blir tyst. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0